LOPA HOLDING AS ble etablert vinteren 2019 som et ledd i å samle selskapene eid av familien Løvås under en paraply.
I dag er vår drifts- og investeringsvirksomhet organisert gjennom datterselskapene LOPA Management AS og LOPA Properties AS.
Dette ble hovedsaklig gjort for å øke fleksibiliteten og sikre at hvert “ben” har tilstrekkelig midler til å vokse videre på sine egne resultater.
Strategien vi hadde da vi etablerte LOPA var fokusert på Eventer, Hotellvirksomhet og Reiseliv. Hovedfokuset vårt nå å utvikle unike eiendomsprosjekter til fordel for eiere og leietakere gjennom aktiv bruk av fremtidens teknologier.
Flere av selskapets nøkkelpersoner har mer enn 20 års erfaring fra de nevnte segmenter og vi tror på proaktiv ledelse for å utvikle personell, verdier og holdninger til det beste for gruppen, på tvers av alle nordiske land.
LOPA MANAGEMENT AS håndterer driften av alle selskapene i gruppen. Det gjelder både økonomiske rapporteringer så vel som annet administrasjonsarbeid.
I tillegg til å være konsernets regnskaps- og økonomiavdeling, leverer selskapet administrative tjenester til samarbeidspartnere i alle nordiske land.
LOPA Properties utvikler i dag eiendomsprosjekter i Norge og Danmark. LOPA Properties AS utvikler i samarbeid med partnere det som vil bli Danmarks største 5-stjerners konferanse hotell. Ved siden av dette har selskapet flere pågående eiendomsprosjekt i Oslo.
bruker vi på lokalsamfunnet
Gjennom våre prosjekter og eiendommer er vi en aktiv medspiller for lokale klubber, foreninger og diverse arrangementer og initiativ som bidrar positivt til lokalsamfunnet.
Vi er idag stolt sponsor av bland annet; Kreftforeningen, Tromøy menighet og IF Trauma.